יום שני, 10 ביולי 2017

עו"ד נועם קוריס- על נוהל הודעה והסרה

עו"ד נועם קוריס- על נוהל הודעה והסרה

נוהל הודעה והסרה, נועד על מנת לאזן בין הזכויות של המשתמשים השונים בפלטפורמה, ואף בין זכויות הפלטפורמה עצמה לבין המשתמשים.

הנוהל שקיבל ממלכתיות מלאה בארה"ב וברוב העולם קובע, שפלטפורמה לא צריכה לסנן בצורה מושלמת תכנים טרם הם מפורסמים על גביה (למשל טוקבק בכתבה, תגובה בפורום, פוסט בפייסבוק או תוצאה בגוגל)



בארץ, יש מי שמנסים להתעלם מהזכויות השונות, בדרך כלל מעולם הפרטיות, השם הטוב וזכויות היוצרים, ומנסה לקבוע שלפלטפורמות לא תהיה שום אחריות על הנעשה באמצעותן, כאשר ממילא פרט למקרים מאוד חריגים, הן אף לא נדרשות להציג את פרטי משתמש הקצה, שעשה בהן לכאורה שימוש שלא כדין כלפי משתמש אחר. 

יש למשל מאמר של עו"ד יהונתן קלינגר שמתרעם על כך שבית המשפט הטיל אחריות על בעלי קבוצות ברשתות חברתיות ובשירותי תקשורת (א 2672-09-13 דהן נ' קמיל), הטיל אחריות על בעלי פורום גם לאחר שמחקו את התוכן (תא 176992-09 אתי טל אברמוב נ' אביב פרנקל), ואף הביא למסקנה שיתכן שניתן להטיל אחריות על כל התוכן אם יש לבעל האתר חשד שבפורום הספציפי מתנהלים עניינים לא חוקיים (ת"א 567-08-09 א.ל.י.ס. אגודה להגנת יצירות סינמטוגרפיות (1993) בע"מ ואח' נ' רוטר.נט בע"מ ואח').

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה