יום חמישי, 2 ביולי 2015

העליון קבע: מתלונן סדרתי ישלם ללשכת עורכי הדין 10,000 ₪

הודעות דוברות הלשכה

העליון קבע: מתלונן סדרתי ישלם ללשכת עורכי הדין 10,000 ₪

28.06.2015

דוברות הלשכה

לאחר תשע שנים שם בית המשפט העליון סוף לעשרות תלונות שיטתיות שהוגשו לוועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין, בכך שדחה את ערעורו של המתלונן וחייבו בהוצאות בסך 10,000 ₪. המתלונן, מר סיני ליבל, הגיש את הערעור נגד החלטת ועדת האתיקה הארצית לגנוז את תלונתו, בה טען כי הוגש תצהיר שלא כדין על ידי עו"ד איידן עידן לבית המשפט.
המערער בניסיונות חוזרים ונשנים פנה לוועדת האתיקה הארצית ובמקביל פעל בהליכים משפטיים, בטענה כי התצהיר הוגש שלא כדין משום שהתצהיר נחתם באמצעות הפקסימיליה וכי התצהיר המקורי לא צורף לתביעה.

ועדת האתיקה הארצית הסבירה כי החליטה לגנוז את התלונה משום ש"בכל הנוגע לאימות התצהיר, נראה כי נפלה תקלה משרדית, אין סיבה לא לקבל את גרסת עו"ד עידן איידן ומרשו כמפורט בתצהירים". עם זאת, המתלונן המשיך לפנות בעשרות תלונות זהות לוועדה, זאת למרות שזו קיימה דיון נוסף בפנייתו לפנים משורת הדין.

בתגובת ועדת האתיקה הארצית לביהמ"ש העליון צוין כי "התנהלותו העקבית של המערער מלמדת, כי גם לו היו פניותיו נדונות בוועדה, לא היה שוקט על השמרים, ולא היה נח, עד אשר תשנה הוועדה את החלטתה לגנוז את תלונותיו ותעמיד לדין את המשיב. למרבה הצער, לא ניתן להשתחרר מן הרושם כי מניעיו של המערער הם אישיים גרידא, ובפרט כאשר לעבירה הנטענת נשוא התלונה לא היה כל נפגע ישיר וכאשר המשיב אינו עורך הדין שעבר את העבירה הנטענת".

עוד ציינה הוועדה כי המערער שב בערעורו על טענתו התמוהה, לפיה על בית המשפט לחייב את הוועדה להגיש תלונה למשטרת ישראל נגד עו"ד מיכאל בך (משיב 1) בגין שיבוש מהלכי משפט ותיאום עדויות: "הטענה מעוררת את הרושם כי המערער מבצע ניסיון נוסף להעלאת טענות מן הגורן ומן היקב, והעיקר שלא ממן העניין, על מנת שלא לאפשר את סיום העיסוק בתלונתו נגד המשיב".

החלטתה של ועדת האתיקה הארצית גובתה על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים שחייב בעבר את העותר על סך 10,000 ₪, וגם בפסק הדין הנוכחי. כמו כן, טרם נקבע פסק הדין, הוצע על ידי בית המשפט העליון למערער לסיים את המחלוקות בהסכמה, אך הוא השיב בסירוב והוסיף: "על גופתי המתה".

לפסק הדין המלא - לחץ/י כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה