יום ראשון, 12 במרץ 2023

ביהמ"ש גזר על שלושה מעורבים בלינץ' בבני זוג לפני כשנתיים כארבע עד תשע שנות מאסר

 בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על עומר ג'אבר, אשרף ג'אבר ויוסף ג'אבר, שהורשעו, בין היתר, במעורבות בלינץ' בבני זוג לפני כשנתיים בשכונת א-טור בירושלים, כל אחד על פי חלקו, כארבע עד תשע שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננים.

על פי הכרעת הדין, השלושה הורשעו בהשתתפותם באירוע לינץ' בשכונת א-טור בירושלים שהתרחש במאי 2021, במסגרתו הותקף באלימות קשה זוג יהודי צעיר שזה עתה התארס. בהגיעם לצומת א-טור, זיהו מתפרעים כי ברכב נוסעים יהודים והחלו לרוץ אחרי הרכב תוך שהם צועקים ומקללים. כאשר אחד הנאשמים שנסע לפני הרכב הבחין גם הוא שמצויים בו יהודים הוא בלם את רכבו. בשלב זה, בעודם יישובים ברכבם, החלו המתפרעים ליידות לעברם אבנים. בעוד בת הזוג הצליחה להימלט מהרכב ולהזעיק כוחות משטרה, המתפרעים, אליהם הצטרפו גם שניים מהנאשמים, תפסו את הנפגע והכו אותו בחוזקה בכל חלקי גופו בעודו שרוע על הרצפה. אחד המתפרעים אף דקר את הנפגע בגבו, ובמקביל ניפצו הנאשמים את שמשות הרכב. האירוע הסתיים רק בשל תושייתו של הנפגע, שהצליח להיכנס לרכב ולהימלט מהמקום. בנוסף לאירוע הלינץ', יומיים לאחר מכן, יידו שניים מהנאשמים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר אוטובוס שנסע לכיוון מעלה אדומים.

בשלב הטיעונים לעונש ציינה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד אילן אקוקה, את חומרת אירועי לינץ' ויידוי האבנים ובקבוקי התבערה לעבר האוטובוס וביקשה להטיל על הנאשמים עונשי מאסר משמעותיים.

נציין כי במסגרת האירועים  הורשעו ונגזר דינם של שני מעורבים נוספים אשר, בין היתר, ביצעו את הלינץ' בבני הזוג, לאחרונה ביהמ"ש העליון קיבל את הערעור שהוגש על ידי הפרקליטות והחמיר את עונשם ל- 9-6 שנות מאסר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה