1.
בג"צ 6406/00- בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ
נגד שר התקשורת ואח'
- נועם קוריס עו"ד - עיריית נתניה
- מינוי אפוטרופוס לרכושו של בן משפחה:- משרד עורכי ד...
- משרד עורכי דין נועם קוריס ושות' - הקרן לנפגעי השוא...
- נועם קוריס עו"ד - אל סם
- משרד עו"ד נועם קוריס ושות' - שירותי תברואה
- נועם קוריס עו"ד - עיריית אשדוד
- נועם קוריס עו"ד - ראפ בע"מ
- נועם קוריס עו"ד - עיגולי שמחה " לכל אדם יש עיגול כ...
- עו"ד נועם קוריס - חב' ניופאן
- עו"ד נועם קוריס - לא לאלימות נגד נשים
- וואלה נלחמת נגד א.ג ניו אפרוצ' בגין שליחת ספאם...
- עו"ד נועם קוריס - חב' בזק
- עו"ד נועם קוריס - בית השנטי
- עו"ד נועם קוריס - ברדר
- נטל ההוכחה בתביעה על פי שטר עורך דין נועם קוריס, מ...
- משרד עורכי דין ומגשרים נועם קוריס
- משרד עורכי דין נועם קוריס - חב' אינטרספייס
ה התעריפים הנגבים על-ידי העותרת נקבעים בתקנות
המוצאות על-ידי
שר התקשורת בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת הכספים של הכנסת. העותרת טוענת לחוסר
סבירותן של התקנות ומבקשת להעלות את התעריפים הקבועים.
בית-המשפט העליון פסק:
(1) חוסר סבירות היא עילה משפטית לביקורת
החלטות של רשויות מינהליות, אולם העילה כפופה לסייגים. אחד הסייגים הוא שבית-המשפט אינו
מוכן להתערב בהחלטה מינהלית בעילה של חוסר סבירות, אלא רק כאשר ההחלטה היא כל כך
בלתי סבירה עד שרשות סבירה לא הייתה יכולה לקבל אותה. פירושו של דבר שבית-המשפט אינו
אמור לשקול במאזניים את העמדה של העותרת כנגד העמדה של המשיבים כדי להחליט איזו
עמדה סבירה יותר. אין זה תפקידו של בית-המשפט, אלא תפקידם של המשיבים, שהרי החוק הקנה להם
את סמכות ההחלטה. במסגרת זאת הוקנה להם שיקול-דעת, ושיקול-הדעת חל גם על השאלה מהי העמדה הסבירה
יותר בנסיבות המקרה. העותרת רשאית להעלות את טענותיה בעניינים אלה ולהציג את עמדת
המומחים שלה בפני שר התקשורת, שר האוצר וועדת הכספים. אך הסמכות לשקול ולהחליט אם
לקבל את טענות העותרת ואת עמדת המומחים שלה מוקנית למשיבים (434ו – 435א).
(2) החלטת המשיבים, כמו כל החלטה אחרת של כל
רשות מינהלית, מוגנת על-ידי חזקת החוקיות, כלומר חזקה היא שהחלטת המשיבים הינה חוקית, ועל
העותרת מוטל הנטל לסתור חזקה זאת. בטענות המפורטות של העותרת, בכתב ובעל-פה, לא נמצאה
אלא מחלוקת, ככל הנראה מחלוקת לגיטימית, בין מומחים משני הצדדים. בית-המשפט אינו
אמור להכריע במחלוקת זאת ואינו כשיר לכך. לפיכך לא נמצא בהחלטת המשיבים חוסר
סבירות שיש בו כדי לפסול את ההחלטה (435ב – ד).
(3) אם כך לגבי החלטה מינהלית רגילה, קל וחומר
בהחלטת המשיבים, שאין היא החלטה מינהלית רגילה. החלטת המשיבים קיבלה ביטוי בתקנות
שאושרו על-ידי
ועדת הכספים של הכנסת. בביקורת תקנות שאושרו על-ידי ועדה של הכנסת בית-המשפט נוהג
להחיל את מבחן הסבירות ביתר איפוק, בייחוד כך כאשר מדובר במחלוקת שהיא בעיקרה
מחלוקת כלכלית, חשבונאית או טכנולוגית, כמו במקרה הנדון. במקרה כזה מיתחם הסבירות
של ועדת הכספים של הכנסת, כשהיא מאשרת את התקנות, רחב יותר, וככל שמיתחם הסבירות
רחב יותר ההתערבות של בית-המשפט מצומצמת יותר (435ה – ו).
עתירה למתן
צו-על-תנאי. העתירה נדחתה.
עו"ד נועם קוריס בפייסבוק
עו"ד נועם קוריס ביוטיוב
עו"ד נועם קוריס בטוויטר
עו"ד נועם קוריס בגוגל פלוס
עו"ד נועם קוריס, קבוצת עורכי דין בפייסבוק
עו"ד נועם קוריס ב pinterest.com
עו"ד נועם קוריס בבלוגר
עו"ד נועם קוריס בלינקדין
עו"ד נועם קוריס בקפה דה מרקר
עו"ד נועם קוריס בישראל בלוג
עו"ד נועם קוריס בתפוז
עו"ד נועם קוריס ב simplesite
עו"ד נועם קוריס ב saloona
עו"ד נועם קוריס בפייסבוק
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה